In februari 2023 startte de campagne voor de Indische Buurt Run. Het is een laagdrempelig en toegankelijk hardloop- en wandelevenement voor jong en oud in Amsterdam-Oost. Heel tof dat TradeMark de basis kon leggen voor de multimedia promotie waarbij strategisch en uitvoerend veel ruimte werd gegeven voor vernieuwing.

Met de Indische Buurt Run worden mensen bereikt in kwetsbare posities om hen te stimuleren meer te bewegen. Samen wordt de vicieuze cirkel van bewegingsarmoede doorbroken. Ook zorgt de Indische Buurt Run voor ontmoeting en meer samenwerking van wijkbewoners.

De Indische Buurt Run is een initiatief van Salih Türker van Stichting Diversiteitsland. Na een succesvolle eerste editie in 2022 werd deze sportieve samenkomst op 28 mei opnieuw én groter georganiseerd. Twee keer zo veel bezoekers kwamen erop af. In 2024 kwamen er nog meer mensen, was het bereik nog groter, en was de zichtbaarheid nog verder geprofessionaliseerd

Zelf kende we het event niet maar we kunnen dit mooie en vriendelijke initiatief nu zeker waarderen. Tof hoe mensen anderen in beweging willen krijgen!

Duur: 2023/2024